5 Mart 2012 Pazartesi

DULCHE DE LECHE (SÜT KARAMELİ) YA DA SÜT REÇELİ

Merhaba arkadaşlar...nasılsınız hepinizin sağlığı sıhhati yerindedir umuyorum,haftasonu tatili ardından pazartesi sendromunu da atlatmış bulunuyoruz hızlıca birşeyler karalıyıp gideyim istirahate derrrmişimm :) dün,yani pazar günü ev hanımı moduna geçip bütün günümü mutfakta geçiriyorum aslında çok yorucu ev hanımlarının halinden en çok ben anlıyorum emin olun :) çalışmak evhanımlığından daha kolay inanın bana. neyse lafı çok uzatmayayım sevgili http://disalce.blogspot.com/ DİSAL de geçenlerde gördüm tabi onda görürken verdiği linklerle diğer arkadaşlarda da hepsini okudum üfledim :) ezber yaptım dulche tarifini bende yapıcam dedim iyiki de yaptım ve yaparken de düşünmeden edemedim bu nasıl bu kıvama gelirki allahh allahhh diye diye 1.5 saat sonunda salihanın (disalin) dediği gibi süt reçelimiz yada süt karamelimiz süüüppperr olduu e tam bi kavanoz çıktı leççeemm :) bunu dün yaptım demiştim bu akşam bu sosa benzeyen güzel şeyle sevgili dokuzuncu bulutta browni tarifi vardı onunla eşleştirdim oda yaptım oldu dolapta dinleniyor kısmet olursa onun tarifini yarın vericem siz şimdi leççenin tarifine bakınız altta:)
malzemeler
2 lt süt
2 bardak şeker
1 çay kaşığı karbonat
öncelik sütü kaynattım sonrasında şeker ilave ettimm eriyinceye kadar kaynatmaya devam ettim kısık ateşte kaynadığı an karbonatımı ekledim bu esnada süt köpürdü korktum ayyy noldu falann ama karıştırmaya devam ettim disal korkmayın dedi normalmiş :) ve 1.5 saat sürekli ara ara karıştırdım ve resimde gördüğünüz kıvamı yakaladım çok güzel oldu ben yaptıysam hepniz yaparsınız buyrun deneyin ...:)ve şimdilik hoşçakalın Allaha emanet olun ...(meliş)

1 yorum:

GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER :)