28 Ağustos 2012 Salı

ELMALI İRMİK TATLISI


Merhaba blogcanlar, merhaba melikem :) Bu aralar yine blogumuzu ihmal durumundayız ama aslında boş durmuyoruz hiç. Elmayı seviyorsanız yada elmalı tatlıları bu tatlı tam size göre. Tam bir atom bombası olur kendileri :) Ben tembellik edip hazır irmik tatlısı kullandım. Ama tadında hiçbir fark yok :)

Malzemeler;
4 elma
1/2 çay bardağı kuru üzüm
6-7 tane kuru kayısı
6-7 tane kuru incir
1 tatlı kaşığı tarçın
8 tane petbör bisküvi
2 paket hazır irmik tatlısı
1 lt süt

Yapılışı;
Elmaları soyup ortadan 2 ye bölüp orta çekirdeklerini çıkartıyoruz. Yayvan bir tencereye elmaları alıp yarısını geçecek kadar su ilave ediyoruz. Her birinin üzerine 1 kaşık şeker serpiyoruz. Çok yumuşatmadan pişiriyoruz. Ben üzümleri ve kayısıları biraz sıcak suda beklettim. İncirleri, kayısıları doğruyoruz küçük küçük. üzümleri ekliyoruz.Üzerine tarçın serpip elmaları pişirdiğimiz sudan ilave edip pişiriyoruz. Sütlü irmik tatlımızı tarifine göre pişiriyoruz. Elmaların ortasına üzümlü harcımızdan koyup üzerine  1 bisküvi yerleştirip bisküviler altta kalacak şekilde tepsiye diziyoruz. Üzerine irmik tatlımızı döküp toz fıstıkla süslüyoruz.
Afiyet olsun...


5 yorum:

  1. Ellerine sağlık habibemmm sahiden tam bombaa tatlı olmuşş bu

    YanıtlaSil
  2. Sütlü irmik tatlısını oldum olası severim elmanında pişmiş halini demek oluyor ki bu tatlı tam bana göre .
    Çok teşekkürler bu güzel tarif için ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhabalar :)
    bloğunuzu bu güzel kalori ile keşfettim ....çok da sevdim:)
    takipdeyim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. merhaba melikem :) tam bir bomba oldu gerçekten :)
    seyyah gül ve chfashiontrend güven veren yorumlarınız için çok teşekkürler :) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Daha önce elmalısını yemedim.Değişik geldi.. fatoşun mutfak günlüğü

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER :)