26 Haziran 2012 Salı

Kadın budu köfte

hanımlarrrrrrrrrrrrrrrrr merabalarrrrrrrrrrrrrrrr :) Melike yine huzurlarınızda ne var ne yok bakalım herkes iyi mi herkes burda mı heee  :) geçen gün öyle yemeğimize kadın budu köfte yaptık eşim tarif etti ben yaptım ama süper oldu var yaaa kendim yaptım diye demiyorum çok ciddiyim bak :) ben çok fazla tarif bilmem artıı ezbere hiç bilmem hatta bunun tarifinide unttummu acaba dermişimm yok yok aklmda daha fazla geç kalmadan ben  unutmadan buraya yazayım ki arada bir yine yaparsam göreyim demii :) önce akşamdan kalma pirinç pilavınız olmalı ona göre bundan böyle kalan pirinç pilavını ziyan etmek yook bizim aile topu topu 4 kişi benim koca o akşam bi pilav yapmış sanki 10 kişi yicek ben zaten normalde yemiyorum hani diyetteyiz ya kendime pilav makarna yasakladım o nedenle yaniii :)  o akşam dedim arkadaş bu pilavı dökmüyorum çöpe yarın köfte olacak kendileri sende bidaha pilav yaparsan lütfen az yap çocukların yiceği kadar okaaaaa tamam mı bilmyiom tamam dedi mi ama ertesi güne köftemizi yaptık daha fazla boş konuşmadan tarifi aha aşşağı yazıyorummm buyrun okuyun deneyin yapın afiyetle yiyinn :)
kadın budu köfte için malzemeler
yarım kilo kıyma (kıymanın yarısı kavrulacak sıvıyağda kalan yarısı çiğden katılacak unutmayalım)
artan pirinç pilavı yada 2 bardak pirinç suda pilav gibi pişirin çok değil siz anladınız nasılsa
karabiber tuz ... bu malzemeleri özleşene kadar yoğuralım birbirini tutması lazım ok?köfte harcımız hazırsa aynen fotodaki gibi yada nasıl isterseniz şekillendirin bi tabağa dizin.ayrı bir tabağa biraz un alalım diğer tabağa 2yumurta kırıp çırpalım bi kenarda bekletirken tavamıza yağımızı alıp kızdıralım sonra köftelerimizi önce una bulayalım artından yumurtalara bulayıp kızgın yağa atallım güzelce kızarana kadar pişirelim çok harlı ateş olmasın ağır ağır pişsin sonra servis tabağımıza alıp ev halkının midelerini şenlendirebiliriz doğru mu tarifim? eksik varsa söyleyin blogcanlar  hadi yine görüşmek üzereeeeee :)

5 yorum:

  1. kadın budu köftesini çok severim..
    yumuşacık oluyor..
    puf puf...
    ooooh miiis gibi....
    canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Meliklecim benim eşimde yemesini çok sever ama yapmasını bilmez maalesef,ama ben de fena yapmam.Ellerine sağlık afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  3. bende çok severim,ellerinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yaaa harika! Bayılırım ben de kadınbuduna :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. MELİŞİMMMM bu köfteleri gördüğümden beri aklımda ellerine sağlık , erdalında tarfine sağlık :D

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER :)