28 Haziran 2012 Perşembe

bici bici ?????

BİCİ BİCİ 
benim çocukluğumdan kalma bir tat bici bici ...
çocukluğumuz Tarsusta geçti bizim sevgili blogcanlar yaklaşık ordan ayrıldığımız 25 sene oldu ve ben ozmandan bu zmana bu tatla tekrar karşılaşmadım dünde blogları gezerken gördüm tarifi zaten aslında ara ara aklıma gelirdi ama unuturdum bu sefer yapıcam dedim tarsustaki gibi oldu mu tam emin değilim ama akşamın sıcağında buz gibi çok iyi gitti diyebilirim yani :)
tabi benim blog ortak habiş adanalı asıl o daha iyi bilir tarifi benim yaptığım biraz eksik o kendiside yapacak burdan hangisi kolaysa denemek isteyen buyursun yapsın diyelim 
 bici bici için malzemelerimiz şolee
2 bardak suya ben 7 kaşık nişasta koydum iyice karıştrdım ve karıştırmaya devam ederek pişirdim okuduğum tarifte şeker yoktu ilginç dedim kendi kendime dayanamadım 1 kaşık şeker ekledim borcamı ıslatıp muhallebimi içine döküp güzelce yaydım tabakta biraz ılınınca buzdolabıma kaldırdım 4 saat kalmalıymış sırf bunun için Atayı gönderip buz kalıbı aldırdım şekülllüü :) ve buzlarımda 2 saate hazır oldu şerbetine gelince habibenin dediğine göre gıda boyası katılıyormuş suya şekeriyle kaynatıyosun biraz gülsuyu pudra şekeri olarak anlatttı e onlar bende yoktu bende çakma bi şerbet yaptım yaptım derken bildiğin hazır vişne suyunu kâseme aldım :)üzerineeeee
gördüğünüz gibi muhallebimi dilim dilim kesip hazırlamıştım tabağıma istediğim kadar ekledim ve tabi buzlarımı kalıptan çıkarıp onlarıda ekledim biraz pudra şekeri serptim vs vs biraz çakmada olsa bici bici yaptım ve yedim seneler sonra ve mutlu mesut uyudum niyeee çünkü aklıma eseni yaptım ya rahatladım o yüzden :))





güzel olmuş dimiii :) görüntü zaten ağzınızı sulandırmaya yetti dmii ay çok sevindim beğenmenize :)

bu renkli fotolarla başbaşa bırakıyorum hadi selametle kalın 

4 yorum:

  1. adı da görüntüsü de çok güzel
    Adana' lı arkadaşımdan duymuştum ama hiç denemek kısmet olmadı sizlere afiyetler olsun :)))
    Ellerine sağlık..........

    YanıtlaSil
  2. melükeeem eline sağlık canım ama benim tarifte şerbet hiç kaynatılmıyor :) bir gün sana özel yapıcam ;)

    YanıtlaSil
  3. harika canlarım..
    aldım.
    mmmmmmmmm mis....

    YanıtlaSil
  4. merhabalar blogunuzu yeni keşfettim ve bayıldım nefis tarifler ,paylaşımlar var çakma desenizde bici bici ye ben bu halinede bayıldım şu sıcaklarda hafif ve serin...ellerinize sağlık

    bu arada bende bursalıyım sizde beni izlemeye alırsanız birbirimizden haberdar olur bir günde belki tanışma fırsatımız olur, sevgiler
    http://bsdavet.blogspot.com

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER :)