24 Mart 2013 Pazar

Mısır ekmeği

İyi pazarlar olsunn diyorumm bu nefis mısır ekmeğimi sizinle paylaşıyorum :)
tarifi iyiki hünerli müge'de görmüşüm çok beğendik çok çok çok güzeldi hanımlar mutlaka yapın fırından aldıklarımız neymişş inanın bana birdaha fırından mısır ekmeği biz almıcaz sizde bir yapın bakalım bana hak vereceksiniz işte güzel fotolar ve tarifle sizi başbaşa bırakıyorum :)

-Mısır ekmeği
1 yumurta
1 su bardak süt
1 su bardak sıvıyağ
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım su bardak un(elenmiş)
4 subardak mısır unu(elenmiş)
1 pk kabartma tozu
1,5 su bardağı kaynar su
Yapışılış
Yumurta süt yağ şeker tuz eklenip mikserle çırpılır un ve mısır unu kabartma tozu elenip karışıma eklenir kaşıkla karıştırılır en son 1,5 bardak kaynar yani sıcak su eklenip iyice karıştırılır kekten birazcık cıvık oluyor kıvamı yağlanmış kelepçeli kalıba dökülür 180 derece önceden ısıtılımış fırında 45 dakika pişirilir kürdanla pişip pişmediği kontrol edilir kızarmışsa fırından alınır kahvaltı sofrasına eşlik ettirilir afiyetler olsun
bu tarif hünerli bayanlar müge hünerden alınıp yapılmıştır









Posted using BlogPress from my iPad

1 yorum:

  1. ilk yorum benden olsun :) çok severim bende. yoğurtla harika olur küçükken hep öyle yerdim :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER :)